Volop uitdaging

Het Ignatius is een kleinschalig gymnasium met ongeveer 800 leerlingen en 75 medewerkers. We zitten in een mooi gebouw in Amsterdam-Zuid met veel licht en glas. De sfeer is goed en er is een sterke band tussen leerlingen en docenten. Binnen en buiten de lessen heb je veel keuze. En uitdagingen zijn er zo veel als je wilt!

Ieder geloof

De school werd in 1895 gesticht door de paters Jezuïeten. We noemen onszelf nu ‘open katholiek’. Dat betekent dat we ieder geloof en iedere achtergrond respecteren. Bij ons mag je jezelf zijn.

Jezelf ontwikkelen

We willen graag dat je straks een nieuwsgierige, zelfstandige en verantwoordelijke volwassene wordt. Daarom leren we je om kritisch na te denken, rekening te houden met elkaar en je eigen weg te vinden. We helpen je om te ontdekken waar je talenten liggen en hoe je jezelf daarin kunt ontwikkelen. Onze ideale leerling is actief, leergierig en sociaal.

De lessen

Je krijgt veel persoonlijke aandacht van je docenten. Zij motiveren je en geven houvast. In de lessen ben je actief bezig met de leerstof. Dat doe je in groepjes of alleen. Tijdens de les is er ook genoeg tijd om na te denken, te oefenen of alvast wat huiswerk te maken. Alles wat je daarbij nodig hebt, is aanwezig: laptops, digitale schoolborden, studiewerkplekken en overal wifi.

Klassieke talen

Elke leerling krijgt bij ons Grieks en Latijn. Het onderwijs in deze klassieke talen is typisch voor een gymnasium. Je krijgt er een beter taalgevoel door, je leert analytisch denken en maakt kennis met de wortels van onze westerse beschaving. Daar heb je veel aan in je latere leven.

Meer weten over onze visie en identiteit? Bekijk dan ons Schoolplan.